سوله دست دوم چیست؟

با توجه به روند رو به رشد راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید که در حوزه‌های مختلف فعال هستند، خرید سوله های سبک و سوله های دست دوم نیز رونق بسیار بیشتری در مقایسه با گذشته یافته است. علت اصلی این امر کیفیتی مشابه با انواع سوله‌های دیگر و از همه مهمتر صرفه جویی در هزینه ساخت سوله  و زمان بهره‌برداری از سازه است. در مورد بسیاری از کسب‌وکار‌ها، زمان مسئله‌ای حیاتی است و از طرفی هزینه یا بهای تمام شده برای یک کسب و کار نوپا از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است. اینجاست که اهمیت استفاده از سوله های سبک و سوله دست دوم بیشتر مشاهده می‌شود.

سوله دست دوم بخریم یا سوله سبک؟

سوله به صورت کلی به دو صورت سوله نوساز و سوله دست دوم به فروش می‌رسد. هر کدام از این سوله‌ها مزایا، مراحل ساخت و اجرا و هزینه خرید متفاوتی دارند. اینکه کدامیک را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید به شرایط، نیازها، زمان تا مرحله بهره‌برداری و میزان بودجه شما بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید قبل از ساخت قطعات برای یک سوله نوساز، ابعاد قطعه و تعداد آن مشخص می‌شود و در نتیجه برای آن سوله خاص، قطعات تولید می‌شوند. اما در مورد سوله دست دوم، قطعات از پیش آماده و اصطلاحا دست دوم و مستعمل هستند و به همین دلیل نیز هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند.

سوله های سبک لزوماً به یک نوع سوله خاص محدود نمی‌شود. بنابراین یه عنوان خریدار محدودیتی در خصوص انتخاب نوع سوله سبک نخواهید داشت.

سوله‌های سین‌بیم نیز، از آن دسته سوله‌هایی هستند که شما می‌توانید با هزینه ی سوله‌ی دست دوم ،یک سوله نو و طراحی شده به دلخواه کارفرما داشته باشید و  دلیل آن این است که: از نظر مزایا، مزیت‌های بیشتری نسبت به سوله‌های دست دوم دارند مانند : استفاده از آهن آلات نو و نه قدیمی و مستعمل ،استفاده از ظرفیت باربری مشابه با سوله های معمولی با وزن بسیار کمتر،امکان طراحی برای دهانه های بسیار بزرگ با توجه به شرایط خاص و رفتار طبیعی تیر های سینوسی و… و همینطور با توجه به وزن کمتر سازه نسبت به سوله معمولی، از نظر قیمت مانند سوله‌‌های دست دوم هستند.

قیمت سوله دست دوم در مقایسه با سوله سبک

علت اصلی کاهش قیمت در مورد سوله‌های دست دوم به علت از پیش آماده بودن قطعات مصرفی و استفاده از فولاد و آهن آلات مستعمل است اما در برخی موارد، استفاده از سوله‌های سبک نه تنها مقرون به صرفه تر هست بلکه به نوعی سرمایه گذاری درستی در خرید سوله است چراکه خرید سوله نو با توجه اینکه از مصالح روز استفاده شده عمر دراز تری دارند و میتوان با همان هزینه سوله دست دوم صاحب یک سوله نو با متریال جدید و به روز با عمری دراز ترشد  و از طراحی دلخواه و مهندسی شده بهره برد.

مواردی چون زمان، میزان بودجه و نوع کاربری سوله روی انتخاب نوع سازه تأثیرگذار هستند. اینکه شما به عنوان کارفرما از میان سوله‌های موجود در بازار و سوله دست دوم کدام را انتخاب می‌کنید به نیاز شما بستگی دارد. اما همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، استفاده از سوله نو و سبک مانند سین بیم ،علاوه بر صرفه جویی در هزینه خرید یک سوله،به شما متریال به روز و غیر مستعمل می دهد و از طرفی سوله به ابعاد دلخواه خود شما و با طراحی فنی و مهندسی آماده و مهیا شده است. بنابراین با توجه به زمان و بودجه خود با راهنمایی کارشناسان می‌توانید بهترین سازه را انتخاب کنید.

سوالات متداول

سوله دست دوم، سوله‌هایی هستند که از قبل تولید شده‌اند و ابعاد و کاربرد مشخصی دارند. این سوله‌ها قبلا استفاده شده‌اند. سپس جمع‌آوری شده‌اند.
سوله دست دوم، هزینه کمتری نسبت به سوله‌های سنگین دارند. البته شما می‌توانید سوله سین بیم را نیز در نظر داشته باشید که پیشنهاد ما به شماست.
سوله های تیر سینوسی، نسل جدید سوله ها هستند. پیشنهاد ما به شما سوله سین بیم است. زیرا تقریبا با همان قیمت، ابعاد مد نظر خود را طراحی و بسازید. همچنین به دلیل سینوسی بودن سوله سین بیم، استحکام بیشتری نیز دارد.
شما میتوانید با ما تماس بگیرید و نیازهای خود را برای ما ارسال کنید تا ما پیشنهاد خود را به شما ارائه کنیم.
پولادین دژ یکی از بهترین شرکت‌های طراح و سازنده سوله در ایران است. شما می‌توانید از خدمات مشاوره ما استفاده کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم. مثلا در ارتباط با سوله دست دوم یا سین بیم، بر اساس نیازهای شما، شما را راهنمایی می‌کنیم.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهریار دلاوریان
شهریار دلاوریان
2 سال قبل

واقعا شما استفاده از تیر با جان سینوسی رو به استفاده از سوله دست دوم ترجیح میدید؟
خوب کسی که نخواد هزینه کنه میاد سمت سوله دست دوم. چرا سین بیم رو جایگزین کنه که احتمالا هزینه ش بالاست.

مدیر سایت
مدیر سایت
2 سال قبل

سلام شهریار عزیز.
بله ما استفاده از تیر با جان سینوسی (سین بیم) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زیرا در ازای هزینه کمتر می‌توانید کیفیت بالاتری را دریافت کنید.

مرتضی یاوری
مرتضی یاوری
2 سال قبل

سلام.
سوله دست دوم منطقی تره یا سوله های دیگه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
2 سال قبل
پاسخ به  مرتضی یاوری

سلام مرتضی.
پیشنهاد ما به شما سوله تیر با جان سینوسی است. زیرا هم هزینه کمتری دارند و هم استحکام بسیار خوبی دارند.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x